1398-02-18   ||   4871

فرانسه و تایلند بهترین‌های قهرمانی پتانک 2019 جهان

قهرمانی پتانک جهان با صدرنشینی فرانسه و تایلند در مجموع امتیاز جدول توزیع مدال، 12 تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری در اسپانیا به کار خود پایان داد

بالاترین سطح مسابقات پتانک تحت عنوان قهرمانی پتانک جهان هر دوسال یکبار تحت مدیریت فدراسیون بین‌المللی پتانک (FIPJP) برگزار می‌گردد. در این دوره از مسابقات به میزبانی آلمریا اسپانیا 12 تا 15 اردیبهشت ماه 1398 که در استایل‌های انفرادی مردان، انفرادی زنان، تیمی دونفره مردان، تیمی دونفره زنان و مختلط دو نفره مردان و زنان سازماندهی گردید در مجموع 5 جدول رقابتی و توزیع 5 سری مدال پیش‌بینی گردیده بود که در نهایت با برتری قهرمان سنتی تمامی ادوار مسابقات جهانی یعنی تیم ملی فرانسه و رتبه دوم تایلندی‌ها به کار خود پایان داد. تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه در مجموع موفق به کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز و تایلند نیز با کسب 2 مدال طلا و 1 مدال نقره و 1 مدال برنز به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم رقابت‌ها ایستادند. تیم ملی انفرادی مردان سوئیس نیز با شکست فرانسه در فینال و تصاحب گردن آویز طلا، در جایگاه سوم مجموع امتیاز کسب مدال قرار گرفت. تیم‌های ملی سوئد و ایتالیا مشترکاً جایگاه چهارم، موناکو و بلژیک مشترکاً ششم و ماداگاسکار، تونس، کانادا و کوت دیفوار مشترکاً در رتبه هشتم مجموع امتیاز کسب مدال قرار گرفتند.

در این دوره از مسابقات 48 کشور منجمله نمایندگی رسمی فدراسیون جهانی در جمهوری اسلامی ایران که سابقه رویارویی مقتدرانه مقابل قدرت‌های برتر پتانک جهان در رویدادهای پیشین را داشته است و تیم ملی آن جزو شش تیم برتر قاره کهن محسوب می‌گردد، موفق به کسب سهمیه شرکت در این دوره از مسابقات گردیدند.