1399-04-03   ||   3174

پیام تبریک آزما به مناسبت روز جهانی المپیک

کلود آزما رئیس فدراسیون بین‌المللی پتانک، ویپوک را امروز به مناسبت روز المپیک به طور نمادین افتتاح کرد

به گزارش مدیر روابط بینالملل بولس و پتانک، کلود آزما با ارسال یادداشتی به 165 فدراسیون ملی عضو کنفدراسیون جهانی ورزش بولس (شناسایی شده توسط آی. او. سی.) و خطاب به میلیون‌ها نفر عضو این رشته در سراسر جهان، ویپوک را به مناسبت روز المپیک به طور نمادین افتتاح کرد. برگردان فارسی پیام تبریک وی به شرح ذیل است:

 

فدراسیون بین‌المللی پتانک

پاریس، 23 ژوئن 2020

 

دوستان عزیز،

به نمایندگی از فدراسیون بین‌المللی پتانک (اِف. آی. پی. جِی. پی.) خرسندم به مبتکران اولین دوره جام جهانی پتانک آفلاین (ویپوک) تبریک بگویم. این اقدام در مبارزه با کووید19 به ما اجازه خواهد داد تا غیرممکن را ممکن نمائیم.

این ابتکار فاخر با یک برنامه بلند پروازانه در تاریخ 03 تا 09 آگوست 2020 و از امروز 23 ژوئن همزمان با روز المپیک به طور نمادین آغاز می‌گردد. این اقدام به مردم در سراسر جهان مسیر صحیح درگیری در ورزش و سبک زندگی سالم را ارائه می‌دهد.

فعالیت‌های اجرا شده در چارچوب ویپوک در دوران اپیدمی، خلاقانه بوده و کاملاً همسو با هدف اصلی توسعه شوتینگ استاندارد و شوتینگ پارتیان به روش آفلاین در خانه می‌باشد. اینها ثمره همکاری اثربخش بین انجمن بین‌المللی بازی‌های بشردوستی (آی. اِچ. جی. اِی.) و انجمن بولس و پتانک ایران (بی. پی. اِی. آی.) می‌باشند.

برای ویپوک 2020 در راستای ثبت رکوردی جدید در خانواده جهانی‌مان موفقیت بسیار آرزو می‌کنم. با اینگونه تلاش‌ها و قدرت ورزش در گردهم آوردن مردم به هر طریق، انجمن بولس و پتانک ایران (بی. پی. اِی. آی.) به عنوان مهره اصلی این رقابت‌ها، بدون شک آینده‌ای درخشان خواهد داشت.

با آروزی موفقیت برای همه

صمیمانه

کلود آزما

رئیس اِف. آی. پی. جِی. پی.

 

گفتنی است 126 سال پیش در چنین روزی (23 ژوئن) کمیته بین‌المللی المپیک (آی. او. سی.) با هدف احیاء مجدد بازی‌های المپیک به همت پیر بارون دِ کوبرتین و همکاران وی در دانشگاه سوربن پاریس بنیان نهاده شد و اولین اقدام مؤثر آن‌ها برگزاری نخستین دوره بازی‌های المپیک مدرن در سال 1896 در آتن بوده است. این روز در سراسر جهان به عنوان روز المپیک شناخته می‌شود.