1399-08-21   ||   4134

جاسم منوچهری عضو گروه‌کاری راهبردی رویدادهای آتی پتانک جهان شد

با تصویب هیأت اجرایی فدراسیون جهانی، ترکیب 6 نفره تصمیم‌گیر برای آینده رویدادهای پتانک منصوب و شروع به کار کرد

به گزارش کمیته ارتباطات تشکیلات بولس و پتانک ایران، یک‌شنبه شب گذشته، درپی مصوبه هیأت اجرایی فدراسیون بین‌المللی پتانک (اِف. آی. پی. جِی. پی.) و اتفاق نظر اعضاء، گروه کاری ویژه برنامه‌ریزی رویدادهای آتی پتانک جهان تشکیل و آغاز به کار کرد. این گروه کاری که در تعقیب سیاست‌گذاری کلان و تغییر مقررات برگزاری رویدادهای رسمی اِف. آی. پی. جِی. پی. و با اولویت توسعه حداکثری متوازن این رشته ورزشی شناسایی‌شده توسط جنبش المپیک خواهد بود، با هدایت کلود آزما به طور مرتب تشکیل جلسه داده و مشی جدید سازماندهی رویدادهای بین‌المللی پتانک را پیش‌بینی و ابلاغ خواهد نمود.

اعضای منتخب این گروه کاری راهبردی شامل رئیس فرانسوی و نایب رئیس کانادایی فدراسیون جهانی، رئیس کمیسیون فنی اِف. آی. پی. جِی. پی.، دو چهره بسیار سرشناس پتانک از فرانسه و دکتر جاسم منوچهری بنیانگذار جنبش اقتدار آفرین پتانک در ج.ا.ایران که هدایت اولین تجربه موفق و باکیفیت مسابقات جهانی آفلاین پتانک را عهده‌دار بوده است، برنامه و نیز مقررات جدید مسابقات رسمی پتانک را به زودی تدوین و به فدراسیون‌های ملی عضو ابلاغ خواهند نمود.

منوچهری مدیرکل توسعه پتانک آسیای میانه و غربی و عضو هیأت اجرایی کنفدراسیون ورزش بولس آسیا در گفتگو با رسانه بولس و پتانک ایران با ذکر این نکته که هفتمین کرسی بین‌المللی در پست‌های کلیدی را احراز نموده‌ایم اذعان داشت: "این گروه کاری مقررات و سیاست‌هایی را نه تنها برای دوران کرونا بلکه برای اجرای دائمی خارج از این اپیدمی تدوین و عملیاتی خواهد نمود که خود فرصتی است در خدمت نظام تا ایده‌ها، منویات و نکته نظرات سازنده بدنه ملی حاکم بر بولس و پتانک ایران، بیش از پیش در خط‌مشی‌گذاری کلان فدراسیون جهانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و کارکردهای سازنده دیپلماسی کارآمد ورزشی را در عرصه فراقاره‌ای به منصه ظهور درآورد."

تشكيلات بولس و پتانك جمهوری اسلامی ایران توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ایران و جهان و پژوهشگران مطالعات مدیریت ورزشی در آذرماه سال ١٣٨٨ بنیان نهاده شد و سپس مجامع عمومی و جلسات منظم خود را تحت تقویم سالیانه برگزار کرده است. اين سازمان به عنوان یگانه نهاد ملی عضو کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی ورزش‌هاى بولس و پتانک، دارای هفت کرسی اثرگذار بین‌المللی بوده و تنها عضو، نمایندگی رسمی و مجری سیاست‌های فدراسیون‌هاى بین‌المللی رشته‌هاى ورزشى مذكور با فعالیت گسترده در جمهوری اسلامی ايران محسوب می‌گردد.