کتاب بازاریابی ورزشی دیجیتال به همت رئیس انجمن ترجمه و در دسترس جامعه ورزش کشور قرار گرفت
کتاب بازاریابی ورزشی دیجیتال (مفاهیم، مطالعات موردی، گفتگوها) تألیف آلن سیمور و پائول بلیکی به عنوان منبع درس تخصصی بازاریابی دیجیتال و مدیریت رسانههای ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی و همچنین بخشی از سرفصل دروس بازاریابی در مقطع دکتری تخصصی مدیریت ورزشی منتشر گردید.
در بخشی از از پیشگفتار مترجمان کتاب چنین آمده است:
صنعت ورزش نیز در عصر دیجیتال به واسطه گستردگی محصولات آن، علاوه بر الزام پیادهسازی طرحهای سازمانی جدید، مشاغلی نوین که خود متخصصان مجهز به مهارتهای ضروری مرتبط با کسب و کارهای هزاره سوم منجمله بازاریابی توسط موتورهای جستجو (اِس. ایی. اِم.)، بهینهسازی برای موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکههای اجتماعی، راهبرد محتوا، تبلیغات براساس کلیک (پی. پی. سی.)، بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، بازاریابی پست الکترونیک، بازاریابی موبایلی، تولید محتوا، بازاریابی ویروسی دیجیتال، تبلیغات سفارشی شده، تبلیغ مستقیم و غیره میطلبند را در سطوح مختلف به کار گرفته است.
لذا از آنجاکه ملاحظات بازاریابی ورزشی دیجیتال معطوف به سازمان و بازارهای فعلی و آینده آن در بستر فضای مجازی است، چگونگی تکامل آتی سازمانهای ورزشی در این عرصه وابسته به پاسخها از کنش متقابل سه نیروی محرکه تأثیر فناوریهای دیجیتال، تغییر نقش مدیر ارشد بازاریابی و طرحهای سازمانی نوظهور است که دوران ایجاد تغییر و گذار فعالیتهای بازاریابی را تسریع مینمایند. براساس نظر کارشناسان، فیسبوک تا سال 2006 فراتر از دانشگاهها گسترش یافته بود. توئیتر برای اکثر مردم به سختی در معرض دید بود اما آن نیز به سرعت گسترش یافت و حتی میتوانیم اطمینان داشته باشیم که پنج سال دیگر، همانند آنچه در سال 2020 و 2021 به سرعت نمایان شد، در راهبردهای خلق ارزش برای مشتری تغییراتی شگرف رخ دهد.
ناظر بر نکات یادشده، کتاب حاضر میکوشد تا با ارائه تاریخچه و سیر توسعه بازاریابی ورزشی و بازتعریف مفاهیم مرتبط، کارکردهای رسانههای اجتماعی در فعالیتهای بازاریابی ورزشی دیجیتال با تمرکز بر جوامع دیجیتال در ورزش و سیستمهای عامل رسانههای اجتماعی را به بحث بگذارد. همچنین مدیریت اعتبار و روابط عمومی ورزشی دیجیتال، روشهای تعامل با هواداران در یک محیط برخط، فعالسازی هواداران و درگیر شدن با مشاغل ورزشی، تغییر برای پیروزی و دستیابی به مزیت رقابتی در صنعت ورزش، نزدیک شدن به مخاطبان ورزشی نوظهور، مسائل مدیریت فرهنگی و دانش، راهبردهای ارتباطات ورزشی، تجارت ورزشی در بازار جهانی و تفکر جدید برای بازاریابان در آینده ورزش از جمله موضوعات مهم مورد بحث در این کتاب میباشند.
این کتاب به همت دکتر جاسم منوچهری عضو هیأت علمی دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ترجمه گردیده که دارای سوابقی منجمله انتشار بیش از 80 مقاله پژوهشی در حوزه رفتار مصرفکننده، روابط بینالملل در ورزش و مدیریت پیشگیری از دوپینگ، تدریس در مقاطع تحصیلات تکمیلی مدیریت ورزشی و احراز صلاحیت علمی و عضویت در بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری می باشند. وی همچنین بنیانگذار و رئیس انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل کنفدراسیون آسیا-آقیانوسیه و عضو هیأت اجرایی کنفدراسیون جهانی بوده و به عنوان جوانترین مدیر بینالمللی ورزش ایران شناخته میشود. علاقهمندان جهت دریافت کتاب میتوانند با ارسال ایمیل به آدرس ذیل از تخفیف ویژه برخوردار گردند.
boulessport@gmail.com