1397-03-20   ||   4707

در جریان مجمع عمومی و انتخابات فدراسیون جهانی صورت گرفت

دکتر جاسم منوچهری بنیانگذار ورزش‌های بولس و پتانک در ج.ا.ایران؛ عضو هیأت اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی بولس شد.

با دعوت رسمی دفتر مرکزی کنفدراسیون بین‌المللی بولس از دکتر جاسم منوچهری به منظور شرکت در مجمع عمومی و انتخاباتی آن کنفدراسیون و اعلام کاندیداتوری توسط ایشان برای عضویت در هیأت اجرایی، گام مهم دیگری در توسعه ورزش بولس در عرصه روابط بین‌الملل برای کشورمان برداشته شد.

انتخابات عالی‌ترین رکن اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی بولس که خود سازمانی شناسایی شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک می‌باشد 19 خردادماه در هتل کورونادو شهر مندریسیو سوئیس برگزار گردید و نتایج ذیل حاصل شد: موتلو ترکمن (رئیس)، مورینو روزاتی و آلبرتو لیماردو  (نواب رئیس)، یاسین کافی (دبیرکل)، دنی پاساگلیا (خزانه‌دار) و دکتر منوچهری به همراه روسای فدراسیون‌های الجزایر، استرالیا، سوئیس، فرانسه، کروواسی، لتونی و سَن مارینو به عنوان اعضای ترکیب 13 نفره هیات اجرایی کنفدراسیون بین‌المللی بولس برای یک دوره چهارساله (2018 تا 2022) انتخاب و به خانواده بزرگ بولس جهان معرفی گردیدند. لازم به توضیح اینکه برابر برخی آمار غیررسمی موجود، جاسم منوچهری جوانترین مدیر تاریخ ورزش ایران می‌باشد که توانسته است به عضویت عالی‌ترین رکن اجرایی (هیات رئیسه) یک فدراسیون بین‌المللی شناسایی شده توسط IOC درآید. در این دوره از انتخابات روسای فدراسیون‌های ملی مطرح قاره آسیا از جمله تایلند، مالزی، کامبوج، ژاپن و چین (چین در شهرهای مختلف خود تاکنون میزبان چندین دوره مسابقات قهرمانی جهان این رشته بوده است) وارد کارزار رقابتی انتخابات شدند اما نهایتاً منوچهری به عنوان تنها چهره آسیایی که مورد حمایت کامل روسای کنفدراسیون‌های آفریقا، اروپا و آمریکا بود به ترکیب هیات اجرایی این کنفدراسیون راه یافت.

کنفدراسیون بین‌المللی بولس با قدمتی بیش از یکصد و ده سال فعالیت سازمان یافته و بیش از 100 میلیون نفر ورزشکار رقابتی و تفریحی شناسایی شده در سطح جهان، طی دهه گذشته به اقداماتی درخور در جهت ورود بولس به بازی‌های المپیک 2024 پاریس اهتمام داشته است. به زعم مقامات ارشد کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس 2024، رشته‌های فرانسوی بولس و پتانک شانس اصلی ورود به برنامه اصلی این دوره از بازی‌ها می‌باشند.

تشکیلات بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ایران و جهان و پژوهشگران حوزه علوم ورزشی در آذرماه سال 1388 بنیان نهاده شد و سپس مجامع عمومی، جلسات منظم و مسابقات خود را تحت تقویم سالیانه برگزار کرده است. تشکیلات بولس و پتانک ج.ا.ایران به عنوان یگانه نهاد ملی متولی ورزش‌های بولس و پتانک در ایران و تنها نماینده کنفدراسیون‌های بین‌المللی و قاره‌ای در کشور بوده و ضمن کسب رتبه ششم انجمن‌های ملی برتر بولس و پتانک قاره آسیا در سال 2017، مرکز رسمی توسعه بولس و پتانک در منطقه آسیای میانه و غربی و می‌باشد.