1399-05-16   ||   3025

9 ایرانی در جمع 64 فینالیست ویپوک 2020

مرحله مقدماتی ویپوک با اعلام نتایج داوری و صعود ورزشکاران ایرانی به مرحله فینال در شامگاه چهاردهم مردادماه به پایان رسید.

به گزارش علی‌اکبر سلطانی برهمن عضو ستاد سازماندهی و دبیر کمیسیون داوری ویپوک، مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی پتانک آفلاین (ویپوک) در جداول هشت‌گانه خود به اتمام رسیده و طی آن هشت ورزشکار در هر جدول و مجموعاً 64 شرکت‌کننده به عنوان نفرات برتر ویپوک به فینال رقابت‌ها راه یافتند. محبوبه مرادی، امین ابراهیمیان، مریم سعیداوی، پرهام توحیدی، آرمین کاظمی، محمد پورجعفری، زهرا حیدریان، معصومه کارگر و محمدرضا براتی‌فر فینالیست‌های ایرانی ویپوک 2020 خواهند بود.

عضو کمیته موسس تشکیلات بولس و پتانک ایران و سرداور یک دهه اخیر رویدادهای ملی پتانک اذعان داشت، در مرحله مقدماتی حدود 400 ویدئو توسط 5 داور منتخب فدراسیون جهانی تحت داوری قرار گرفت و طبق برنامه، راس ساعت 20 روز چهاردهم مردادماه به وقت تهران، دبیرخانه ستاد سازماندهی ویپوک رسماً نتایج دور مقدماتی را به فدراسیون‌های ملی شرکت‌کننده اعلام و ضمن انتشار قوانین ویژه مرحله فینال، مهلت نهایی دریافت ویدئوها را روز پنج‌شنبه ساعت 16 به وقت تهران اعلام کرد.

طرح ارائه شده بنیان‌گذار ورزش‌های بولس و پتانک در جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان جام جهانی پتانک آفلاین (ویپوک) – مبارزه با كوويد١٩ پس از تصویب در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی، از روز ١٣ مردادماه ١٣٩٩ با شرکت ورزشکارانی از سراسر جهان به میزبانی الکترونیک کشورمان در دو استایل شوتینگ استاندارد و شوتینگ پارتیان با حمایت بازی‌های بشردوستی و فدراسیون بین‌المللی پتانک در حال برگزاری است و تا 19 مردادماه ادامه خواهد داشت.

انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نهاد ملی عضو فدراسیون‌های آسیایی و جهانی بولس و پتانک، علاوه بر دارا بودن شش کرسی کنونی اثرگذار جهانی و قاره‌ای، به عنوان یکی از فعال‌ترین انجمن‌های ملی قاره آسیا با یادداشت مستقیم رئیس فدراسیون جهانی این رشته به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ایران معرفی شده است.