1401-11-30   ||   2238

پایان موفقیت‌آمیز سیزدهمین آوردگاه ملی انجمن بولس و پتانک

سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور انجمن بولس و پتانک ج.ا.ایران انتخابی تیم‌های ملی زنان و مردان به میزبانی ساری سازماندهی شد

به گزارش کمیته ارتباطات انجمن بولس و پتانک ایران، سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی بولس و پتانک کشور انتخابی تیم‌های ملی زنان و مردان در دو رده سنی به میزبانی مرکز توسعه انجمن در منطقه شمال کشور در ساحل فرح آباد شرح ساری طی روزهای 24 تا 29 بهمن ماه سال جاری با حضور تیم‌هایی منتخب از 17 استان کشور برگزار گردید. این دوره از رقابت‌ها که با دکتر جاسم منوچهری هدایت مقام عالی ورزش‌های پتانک و بولز منطقه آسیای میانه و غربی همراه بود، نتایج ذیل حاصل گردید:

 

دسته بزرگسالان - تریپل مردان

مقام اول: تیم آریا – حمیدرضا غیاثی، حسین بدری، محسن اکبرپور (خراسان رضوی)

مقام دوم: تیم جاوید کارون – علی خلیلاوی، رحیم بهادرزاده، یاسین اقبال (خوزستان)

مقام سوم مشترک: تیم پارسه – مجتبی‌رخ بخش‌زمین، حمیدرضا رستگار، جواد قایدی‌فرد (فارس)

مقام سوم مشترک: تیم اهورا – بهروز کامجو، رسول دارایی، آرش نظری (فارس)

 

دسته بزرگسالان شوتینگ تمرکزی مردان

مقام اول: سیدحمید هاشمی (خراسان رضوی)

مقام دوم: امیرافضل مقیمی (فارس)

مقام سوم: امین ابراهیمیان (تهران)

 

دسته جوانان - پسران

مقام اول: علیرضا رخ‌بخش‌زمین (فارس)

مقام دوم: یزدان اقبال (خوزستان)

مقام سوم مشترک: عباس روستا (فارس)

مقام سوم مشترک: امیرمحمد صالحی (فارس)

 

دسته بزرگسالان - تریپل زنان

مقام اول: تیم یاس - مریم عبدالله‌زاده، آزاده قشقایی، مژگان مساح تفتی (یزد)

مقام دوم: تیم ارغوان – فریبا پورهادیان، زهرا شادیان، عالیه احرامیان‌پور (یزد)

مقام سوم مشترک: تیم پارسوماش – شکوفه شکوه‌زادگان، شیرین دشت‌بزرگی، روشنک روشن‌پور (خوزستان)

مقام سوم مشترک: تیم جاوید کارون – لاله قنبری بیرگانی، خدیجه بهمنی، فاطمه فاتحی (خوزستان)

 

دسته بزرگسالان شوتینگ تمرکزی زنان

مقام اول: راضیه موردزاده (فارس)

مقام دوم: معصومه کارگر (تهران)

مقام سوم: سارا قدمی (فارس)

 

دسته جوانان - دختران

مقام اول: هستی عبدالهی (تهران)

مقام دوم: پرنیا باطنی‌فرد (اصفهان)

مقام سوم مشترک: ستاره نادری (اصفهان)

مقام سوم مشترک: ساغر رستمی (اصفهان)

 

تیم منتخب استان فارس با مجموع دو مدال طلا، یک نقره و پنج برنز بر بام پتانک ایران ایستاد. تیم‌های منتخب استان‌های خراسان رضوی با کسب دو مدال طلا و بهترین عملکرد در گروه مردان، تهران با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم مجموع امتیاز کسب مدال ایستادند. همچنین تیم‌های منتخب استان‌های یزد با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره و بهترین عملکرد در گروه زنان، استان خوزستان با دو مدال نقره و دو مدال برنز و نیز اصفهان با کسب سه مدال برنز در جایگاه‌های چهارم تا ششم کشوری رتبه‌بندی شدند. یکی از رخدادهای مهم این رویداد ثبت رکورد ملی جدید امتیاز ۴۰  توسط معصومه کارگر در دور مقدماتی رقابت‌ها بود که در نوع خود بی‌نظیر است. تیم داوران و پرسنل اجرایی مسابقات به رهبری علی‌اکبر سلطانی‌برهمن (کارشناس خبره انجمن) شامل محمدقاسم منوچهری (نایب رئیس اول انجمن)، معصومه سعیدیان (دبیرکل انجمن)، معصومه منوچهری (خزانه‌دار انجمن)، طیبه افشار (نایب رئیس دوم انجمن)، ناهید رضوانی (مدیر رشته‌های ورزشی انجمن)، حسین واعظ‌زاده، محبوبه مرادی و سهیل رستمی سازماندهی این رویداد با کیفیت را با رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی عهده‌دار بوده است. نظارت بر مسابقات بر عهده وحیدرضا باقری رئیس و آنا رجب‌نژاد نایب رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان مازندران بود.

دکتر جاسم منوچهری بنیان‌گذار و رئیس انجمن بولس و پتانک جمهوری اسلامی ایران و عضو هیأت اجرایی فدراسیون جهانی پس راه‌اندازی و افتتاح پایگاه قهرمانی بولس و پتانک شمال کشور در ساری، سرمایه‌گذاری انجمن در ساخت و تجهیز این مرکز را مثبت و به نفع توسعه رشته‌های تحت پوشش ارزیابی نمود و به عنوان رئیس ستاد سازماندهی این رویداد از مقامات ارشد وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، هیأت استان مازندران و داوران، اعضای کادر اجرایی رقابت‌ها، اصحاب رسانه و کلیه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر کرد.